Volgende
5 x gezonde wokgerechten

5 x gezonde wokgerechten

Wokgerechten zijn super makkelijk om te maken en smaken ook nog eens heerlijk! Vandaag hebben wij een lekker wokrecept voor je met zoetzure kip. Zeker het proberen waard! 

Bereiding:

  1. Kook de woknoedels volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd ondertussen de kipfilet in dunne reepjes. Snijd het steeltje van de rode peper. Halveer de peper in de lengte en verwijder met een scherp mesje de zaadlijsten. Snijd de peper fijn.
  2. Rooster in een droge koekenpan het sesamzaad goudbruin. Verhit de wokolie in een wok en bak de peper 1 min. Voeg de kipfilet toe en bak ca. 2 min. al omscheppend bruin. Voeg de sugar snaps toe en bak ca. 2 min. mee. Voeg de wokgroenten toe en bak ca. 3 min. Voeg de noedels en de zoetzure woksaus toe. Verwarm het gerecht goed door. Schep het wokgerecht op borden en bestrooi met het sesamzaad. 

Wat het wokken echt smaakvoller en makkelijker maakt is een goede wokpan. Hierdoor bakt de groente niet snel aan en wordt de smaak sterker. Een van onze beste pannen om te wokken is de San Ignacio Wok. Heb je een inductieplaat? Dan is het belangrijk om een wokpan te kiezen die gemaakt is voor inductie. De Bergner Wokpan is speciaal gemaakt voor inductie. 

Vorig artikel Beste houtskool barbecue: waar je op moet letten
Volgend artikel Hoe maak je een kaasplankje?